21 Nisan: Google Mobile geddon SEO Güncellemesi (CANLI)

21 Nisan öncesinde tüm seo platformları, seo ile ilgilenen/uzman kişiler web sitesi sahiplerine uyarı üstüne uyarıda bulundu. Büyük haber siteleri de bu kampanyaya katıldı, Google çok katı algoritmalar getiriyor. Çok büyük değişiklikler olacak, arama sonuçları değişecek gibi şeyler söylendi, yazıldı, çizildi. Şu an 21 Nisandayız ama arama sonuçlarında herhangi bir değişik henüz meydana gelmemişe benziyor. Yalnızca birkaç anahtar kelimede değişiklikler gözlemledik. Bunlarda organik olarak mı değişti yoksa güncellemenin etkisi mi oluyor daha netleşmiş değil. Belki de fırtına öncesi sessizliği yaşıyoruz! Bizde güncellemeyi canlı takip ediyoruz, gelişmeleri hemen buradan aktaracağız. 21 Nisan özel yayınımız an itibarıyla başlamıştır!


Arama Algoritması İstatistikleri Normal ve Sakin Gözüküyor

Şu anda saat 14:47 anormal bir durum ortaya çıkmış değil, öte yandan http://mozcast.com/ ve http://algoroo.com/ sitelerinde değerleri normalin altında görüyoruz. Fırtına yaklaşıyor da olabilir, bu değerlere aldanmak pek doğru olmaz.

Mobil ve Tablet Dostu Olmayan Site Sahiplerinde Endişeli Bekleyiş Sürüyor

Günlerdir endişe içinde olan site sahipleri bugün endişesini bir kademe artırarak bekleyişini sürdürüyor. Güncelleme sonrası nelerin olacağı da merakla bekleniyor. Şu anda herkes güncellemeye kilitlenmiş, tam anlamıyla başlamasını bekliyor.

Mobil Arama Sonuçları Değişiyor

Google, ilk değişikliğini arama sonuçlarında web sitelerinin ”URL” gösteriminde yapıyor, artık mobilden yapılan aramalarda arama sonuçlarında listelenen sitelerin tam bağlantısı gözükmeyecek. Ayrıca Google, kullanıcılarına mobilden yapılan aramalarda, arama sonuçlarında farklı sonuçlar gösterecek. Google yaptığı değişiklikler ve güncellemeler ile Web ve Mobil’i tamamen birbirinden ayırıyor. Gelecek günlerde ve yıllarda Mobil SEO kavramınında hiç olmadığı kadar değer kazanabileceğini söyleyebiliriz.

Sıralama Kaybı Ölçütü Neye Göre Olacak?

İçeriği güçlü, günlük ve haftalık güncellenen iç, dış trafik oranları oldukça yüksek/artan, dış bağlantılar alan/almaya devam eden, alıntılar yapılan, tanıtımlar, paylaşımlar yapılan, site içi etkileşimi yüksek/yükselen vb. SEO için güçlü kriterlere sahip olan web sitelerinde sıralama kaybı nasıl olabilir? Hemen seçeneklere bakalım!

Güncellemenin hangi düşünce yapısıyla yapıldığı anlarsak hangi ölçütte olacağını da ve sonuçlanacağını da anlamış oluruz.

  1. Çok acımasız mı?
  2. Yarı acmasız mı?
  3. Az Acıyarak mı?
  4. Çok Acıyarak mı?

 

Çok Acımasız Olduğunu Düşünürsek:

Google hiç bir kriteri göz ardı etmeden mobil ve tablet dostu olmayan sitelerin gözünün yaşına bakmadan arama sonuçlarının sıralamalarında siteleri geri konumlara düşürüp sitelerin ziyaretçiye ulaşmasını/ziyaretçiyle buluşmasını zorlaştıracak, diğer bir anlamıyla engel olmaya çalışacak. Google’ın düşüncesine uymayan ilk sayfadaki siteler ve ilk sayfanın gerisinde olan sitelerin tümü etkilenecek. Bu da kalıcı veya geçici sonuçlanacak. Google çok acımasız olursa sitelerin %100’ü etkilenir. Rekabetli rekabetsiz tüm anahtar kelimelerde düşüş meydana gelir. Sitelerin SEO değerleri de etkilenecektir.

Yarı Acımasız Olduğunu Düşünürsek:

Google, siteler için kriterlerin ve kriterlerinin bir kısmını göz önüne alır, sitelerin çoğu (%70’i) etkilenir. İlk sayfa ağırlıklı olumsuz etkilenme olur, ilk sayfanın gerisindeki siteler daha az etkilenir. Sıralama kayıpları kalıcı ağırlıklı sonuçlanır, ilk sayfanın gerisindeki siteler için kayıplar geçici sonuçlanabilir. İlk sayfanın gerisindekiler için kalıcı sonuçlanma ihtimali ise az. Sadece rekabetli kelimeler ağırlıklı düşüş meydana gelir. Sitelerin SEO değerleri daha fazla etkilenebilir.

Az Acımasız Olursa:

Kriterlerinin ve kriterlerin çoğunu göz önünde tutar, sitelerin bir kısmı (%40’ı) etkilenir. İlk sayfadaki sonuçlar çok etkilenmez, ilk sayfanın gerisindeki siteler aşırı etkilenebilir. Sıralama kayıpları da kalıcı sonuçlanabilir. Rekabetsiz anahtar kelimelerdeki iyi konumlar kaybedilebilir. Rekabetli kelimeler sallantıya girebilir. Sitelerin SEO değerleri aynı kalır veya azalır.

Çok Acıyarak Davranırsa:

Kriterlerin ve kriterlerinin tümünü göz ardı ederek, sitelere toleranslı davranır. Sitelerin büyük bir kısmı etkilenmez, %15-20 etkilenme olacaktır. Yalnızca ilk sayfadaki sonuçlarda ufak değişiklikler meydana gelebilir. İlk sayfanın gerisinde olan sitelerin bir kısmı sıralamalarda kalır diğer kısmı düşüş yaşar. Kayıplar büyük ihtimalle geçici sonuçlanır, rekabetli/rekabetsiz anahtar kelimelerde çok az kıpırdanma gözlemlenir. Sitelerin SEO değerleri de biraz etkilenebilir.

Burada yazılanların hepsi birer tezdir, gerçekçilik payı yoktur ama gerçek olma yüzdesi yüksektir. Güncellemenin derinlerine dalmak istedim, böylece bu beklenen SEO değişikliğini daha rahat ifade edebileceğiz.

MobileGaddon Kalıcı Sıralama Kayıplarına Yol Açabilir

Yurt içinde ve yurtdışında uluslararası SEO medyasında köklü ve güçlü bir güncelleme olacağına dair bir algı yaratıldı ve şu anda herkeste böyle bir algı var. Nasıl sonuçlanacağını bizde herkes gibi merakla bekliyoruz. Site sahipleri bir an önce web sitelerinin mobil tarafında yaşanan sorunları ve eksikleri düzelterek güncellemeyi en az kayıpla atlatmayı düşünmeli. Yoksa sonuçları ağır ve yıkıcı olacak gibi duruyor. Dikkatli olmakta gerçekten fayda var. Güncelleme yaratılan havaya bakılırsa etkilenip düşüş yaşayan siteleri kalıcı olarak etkileyecek.

Güncellemeden Etkilenecek Siteler Bir Kaç Günlüğüne Kapalı Kalsa Güncellemeyi Atlatabilir mi?

Bunun bir çözüm olduğunu söyleyemeyiz, siteniz kapalı kalırsa ciddi bir trafik düşüyle birlikte sıralama düşüşü de yaşanabilir. Ek olarakta site tekrar açıldığında MobileGaddon’un sizi hemen etkilemesi muhtemeldir.

Yeni Siteler Daha Çabuk/Daha Kolay/Daha Çok mu Etkilenecek?

Yeni sitelere ya tolerans gösterilecek ya da en çok zararı onlar görecek. Google’ın yeni sitelere geçmişten bugüne uyguladığı politikalara baktığımızda bu seo güncellemesinden de yeni siteler etkilenecek dememiz yanlış olmaz.

Aktif Siteleri Teğet mi Geçecek?

Teğet geçme ihtimali kağıt üzerinde var, yinede fazla güvenmeyin. Ayrıca yeni ve aktif sitelerin risk grubunda olduğunu unutmayalım.

Aktif Olmayan/Aktifliği Zayıf Olan Sitelerin Son Durumu Ne Olacak?

En kritik grupta olan sitelerdir, en çok dikkatli olması gerekenlerdir. Güncelleme tabiri caizse adeta 270 km ile eserek gelip çatılarını uçurup camlarını patlatacaktır. Bu kritik risk grubunda olanlar dikkatli olsun!

Güncellemeden Etkilenen Sitelerin Değeri Google Gözünde Kalıcı/Geçici Olarak Azalacak mı?

2 Düşünce şekli var:

  1. Mobile uyumlu değil, bu bana ve insanlara asla faydalı olamaz, fayda sağlayamaz. Zarar verir.
  2. Mobile uyumlu değil ama bana ve insanlara kısaca Web’e faydalı olabilir, çok sert davranmayalım. Hemen paramparça etmeyelim.

Nasıl Kalıcı Azalır?

1. Düşünce şekliyle bu durum ortaya çıkabilir, Google mobile çok önem verirse sitenize eksi bir SEO faktörü olarak yansır ve SEO görünürlüklerinizi ciddi oranda etkileyebilir. Google gözünde değer kaybetme şansı yüksektir.

Nasıl Geçici Sonuçlanır?

Bu da 2. düşünce şekliyle olur, güncellemeden siteleri biraz etkileyip sonra tekrar eski konumlarını kazandırma stratejisi de uygulanabilir. SEO görünürlüklerinde ve SEO gücünde bir anda ani düşüşler meydana geldikten sonra tekrar eski haline gelmese bile eski haline yakın yerlerde olur.

Dikkatli olalım, iki olasılığa da fırsat vermeyelim.

Mobilin Yanında Başka Kriterlerde Değişecek ve Yeni Eklemeler Olacak mı?

Genelde böyle oluyor, Google sağ gösterip sol vuruyor ve bir taşla iki kuş vuruyor. ”MobileGaddon” bir kılıfta olabilir. Bunu şu an bilemeyiz, gelecek günlerde tamamen netleşecektir. Muhtemelen sistemde değişiklikler olacaktır ve sistemde yeni eklemeler yapılacaktır.

Google Site İçerisinde Mobil Kullanıcı Deneyimini İzliyor veya Takip Ediyor mu?

Google’ın web sitemizin mobil sürecini takip ettiğini Web Yöneticisi Araçlarından görmemiz mümkün, Google düzenli olarak sitenizin mobil durumunu denetleyerek ve deneyimleyerek takip etmeye çalışıyor. Ama insan gibi deneyimleyebiliyor mu? Orası muamma, fakat bu Google. Her şey beklenir!

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: