Backlink Neden SEO’da En Etkili Faktör? Çünkü…

Google ve diğer arama motorlarının bir web sitesinden istediği çoğu hususu içinde barındıran, ardından gelişen veya gelişecek süreçte backlinkler kazanan web sitesine amacına ulaşmasını sağlayacak nitelikleri kazandıracak SEO’nun en olmazsa olmaz kriterlerinden biridir.


Psikolojik bir bakış atıldığında:

Yürütülen backlink kampanyalarının bilinçsiz yapılmasıyla oluşmayan kalıcılık veya önplana çıkma, yine bilinçsiz operasyonlarda otomatik sistemlerle ve yasadışı, illegal metotlarla arama sonuçlarından ihraç, geri düşme, yükselememe, sıra kaybetme, cezalara maruz kalma, çeşitli algoritmalardan etkilenme sorunları yaşanabiliyor.

Gerçekleştirilen backlink operasyonları; Etkili, doğal, organik ve olması gerektiği gibi değil. Peki neden arama sonuçlarına geçici de olsa hemen etki ediyor? Cevabı çok basit, backlink kriteri arama sonuçlarının başında gelen arama motorları için etki düzeyi çok yüksek önemli ve önem verilmesi gereken bir faktör. Bu nedenle forumlardan veya çeşitli backlink sağlayıcılardan alınan hizmet ve bağlantılar 1 günde / 1 haftada bile yapılsa yine etkisi oluyor. Ama kalıcı olamıyorlar ve arama sonuçlarındaki konumlarını kaybediyorlar.

Bugün backlink denen kavram ortaya çıkmasaydı arama motorları sağlıklı sonuçlar veremezdi hatta belki de arama motorları olmazdı. Arama motorları sıralama oluştururken sadece backlink’e mi bağımlı? Değil.

Arama motorlarının web sitelerini temel sıralama ölçütünün 2 ayağı olduğunu düşünürsek

1. Ayak: Backlink (Siteye Yönlendirilen Dış Bağlantılar), Ziyaretçi Sayısı, Sayfa Görüntülenmeleri ve Sayısı, Ziyaretçi Akışı, Ziyaretçi Bağlılığı, Memnuniyeti, Bağımlılığı, Hemen çıkma yüzdeleri, Yeniden Girişler ve Erişilebilirlik, Süreklilik / Devamlılık…

2. Ayak: Web Sitemiz; Alan adı, Sunucu, Ftp İçindeki Dosyalar, Ftp SEO Dosyaları, Yazılım, Tema, İçerikler, Görseller, Bağlantılı Dosyalar (Js, Css), İç Linkler, Dışarı Verilen Linkler, İnsanlara (Ziyaretçilere / Kullanıcılara) Uygun İç Yapılandırma, Arama Motorlarına Uygun İç Yapılandırma, Algoritmalara Uygun İç Yapılandırma ve Arama Motoru Örümceklerine Uygun İç Yapılandırmadır. Ek olarak: Arama motorlarının şimdiki ve gelecekteki algoritma güncellemelerini ve değişikliklerini baz alıp, site içerisinde gereken düzenlemelerin yapılmasıdır.

Diğerleri destekleyici kriterler ve yardımcı kriterlerdir, ayrıca sonuçları mükemmeleştirici / alakalandırıcı etkenlerdir. Bunlar da kalıcılıkta en önemli rolü oynarlar.

Backlinkler hâlâ önemini korumaktadır ve önemini kaybetmesi ancak hayal olur. Backlinkler önemini kaybederse arama sonuçlarında kaos hakim olacaktır. Burada da en önemli konu, backlinklerin yanında arama sonuçlarında uzun süreli veya sürekli kalıcılığı sağlamaktır.

Backlink Neden SEO’da En Etkili Faktör? Çünkü… Gibi Benzer Yazılar

Yorum Yapabilirsiniz: “Backlink Neden SEO’da En Etkili Faktör? Çünkü…”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir