Düzeyli Link Değişiminin Faydası Nedir?

Düzeyli bağlantı değişimi, bir web sitesinden 10 sayısından az yapılan bağlantı çıkışıdır. Çapraz bağlantı değişimlerini de kapsar.


Bir örnek vererek düzeyli link değişimininin önemini vurgulayabiliriz:

Her zaman söyleriz, herşeyin fazlası zarardır. Bir anda 50 tane baklava yiyemezsiniz. Yerseniz midenizi bozarsınız.

Aynı şekilde site içerisinden verilen bağlantı çıkışlarıda bu şekildedir. Sitenizin alt kısmından veya anasayfasından 50 tane bağlantı çıkışı yaptınız. Ne olur?

Sonuç:

istisnasız düşüş!

Site içi aşırı backlink çıkışı yapmanın olası sonuçları

  • Sandbox cezasına yakalanmak
  • Filtreye girmek
  • İndekslenmemek
  • SEO metriklerinde ve algoritmalarda yaşanan ani düşüş
  • Marka aramalarında geri sıralara düşmek ve gerilerde listelenmek
  • Ani ziyaretçi ve trafik düşüşleri
  • Sürekli azalan dönüşümler
  • Hedeflediğiniz anahtar kelimelerde ciddi düşüşler
  • Google bot’un web sitesine çok az uğramasına kadar ciddi sonuçlar doğurabilecek büyük bir hatadır.

Doğru olan uygulama nedir?

Doğru olanı siteniz içerisinden en az 5 link çıkışı yapmanızdır. Anasayfanızda gereksiz web sitelerine link vermemenizdir. Daha sıklıkla web siteniz ile aynı kategoride olan diğer web sitelerine bağlantı vermeye özen göstermektir.

Yayınlanmış içeriklerin içerisinden de bağlantılar verilmelidir

Bağlantı çeşitliliği ve doğallığı sağlamak için yayınlanan içeriklerden çapa metinler linklenebilir ve url bağlantılar görsellerle desteklenebilir. Bağlantı ekleme sınırı içeriklerde de en az 5 adettir. İçeriklerden verilen bağlantılar web sitesi değerlerini çok ciddi derecede düşürmez ve bu yüzden avantajlı bir uygulamadır. İçeriğin özgünlüğü, içeriğin paylaşılabilirliği, trafik ve dönüşüm alabilirliğine göre etki seviyesi yükselir veya azalır.

Bazı bağlantı çıkışları “nofollow” ile eklenmelidir

Web sitesine eklenen tüm bağlantıların dofollow olması bağlantı doğallık açısından sakınca oluşturur, eklenen bazı bağlantı çıkışlarının nofollow olarak eklenmesi alınan performansı ve bağlantı doğallığını artırır. rel=”nofollow” etiketi bağlantı url kodunun içerisine yazılmalıdır. Nofollow, bağlantıyı takip et ama ben kefil değilim ve verdiğim bağlantıya güvenmiyorum anlamına gelir.

Son Güncelleme: 01.09.2016 – 14:45

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: