Google Yeni Güncellemeyi Aktif Etti, Ortalık Fena Karıştı!

Google Yeni Güncellemesini Aktif Etti, Ortalık Fena Karıştı SEO Dünyası Çalkalandı!

 Yeni Adwords güncellemesiyle artık yandaki Reklam bölmesi kalktı ve üstteki Google Adwords reklam limiti dörtlendi. Bu gelişmeyle SEO dünyası bir kez daha şaşkınlığa uğradı. Çünkü Arama sonuçlarında Adwords reklamlarının dörtlenmesi demek, organik sonuçlardaki tıklamaların düşmesi kısaca SEO’ya darbe demek! Birde harita ve diğer arama yardımcıları devreye girdiğinde iş çırığından çıkmış bir hal alıyor. Arama yapan kullanıcılar organik sonuçları bazı aramalarda hiç görmemeye başladı. Yapılan uygulamayla bir şeyler öğrenmek veya bir şeyler bulmak isteyen, araştırma yapan, sürekli bir bilgiye, programa veya bir araca ulaşmaya çabalayan kullanıcıları reklamlara ve harita sonuçlarına mahkum eden bir Google arama motoru karşımıza çıkıyor. Teoriler üreteceğiz, sorular soracağız, çok ama çok sorgulayacağız. Nerede kaldı arama kalitesi deneyimi? Nerede kaldı kullanıcı deneyimi? Diyeceğiz. Hep web sitesi yöneticilerinde mi suç? Elbette ki değil. Suistimallere bizde karşıyız ve karşı olmaya da devam edeceğiz ama diğer bir yandan bakıldığında Google, web sitesi yöneticilerinin de sabrını zorluyor, zorladığı gibi de taşırıyor sonra suistimal (spam) yapma, suistimale sakın bulaşma, bedelini ağır ödersin diyor. Çok açıkça görünüyor, sistemin gözünü sıcak para hırsı, daha çok kazanma hırsı bürümüş. Kimse hiç kusura bakmasın, sen arama sonuçlarının en tepesinde 4 tane Google adwords reklamını adeta çiviyle çakılmış gibi orada utanmadan gösteriyorsan ve bazı sorgularda tam altında birde kocaman harita çıkıyorsa Organik’te 5. sırada olan sitenin dönüşümüyle oynuyorsun, hakkını yiyorsun, satışlarını azaltıyorsun. Şimdi sitenin yöneticisi veya sahibi isyan etmesin de kim etsin? Zaten bölgesel arama sonuçlarından herkesin canı yanarken birde internette varolmak isteyen şahıs ve kurumlara yapılanlar hiçte hoş değil. Bu durumda SEO’nun ne önemi kaldı? Artık parayı veren düdüğü çalar moduna mı geçiyoruz? Bloğumuzda yeni bir içerik yazdık, hemen Adwords reklamı vereceğiz. Yeni bir site yayınladık hemen Adwords reklamı verelim. Parası olan olmayan, zengin ve fakir herkes Adwords reklamı versin Google zengin olsun. Nasıl olsa Organik sonuçlara artık kimse bakmayacak altta kaldığı için çoğu insan göremeyecek, sonuç olarak kullanıcı deneyimi ve arama kalitesi de böylece sıfır olsun. Hiç doğal bir sonuç olmasın, hep paralı sonuçlar hep suistimalli, otoriter sonuçlar olsun. Sizce yapılan doğru bir uygulama mıdır? Koskoca Dünya devi arama motoru şirketinin vizyonu bu mudur yani? Bu nasıl bir yapay zeka’dır, nasıl bir yapay zeka sistemidir? Bu nasıl bir düşüncedir? Akıl alır gibi değil… Gerçekten olanları, gelişmeleri büyük bir şaşkınlıkla, hayretle ve kaygıyla izliyoruz.


Yeni Google Adwords Güncellemesi Nedir? Uygulama Devam Ederse Organik Arama Sonuçları (SEO’yu) Nasıl Bir Gelecek Bekliyor?

Uygulama devam ettiği sürece, arama yapıldığında 1. sırada listelenen web sitesinin %80 tıklama aldığını düşünürsek bu oran yeni güncellemeyle birlikte %60’lara kadar inecektir. Şimdi buradan 5. sırada olan sitenin durumunu bir düşünün, birde o sonuçtaki rekabeti düşünün. Zaman, emek, para harcanmadan çoğu anahtar kelimede çıkmak neredeyse mümkün değil. Dolayısıyla SEO kan kaybetti diyebiliriz, peki SEO’nun kan kaybetmesi ne demek? Google’ın kan kaybetmesi demek. Google sadece reklamlar, harita sonuçları ve çeşitli arama kalitesi deneyimini artırıcı araçlarla asla varolamaz. Google aslında SEO’ya darbe vurmak isterken kendisine darbe vuruyor farkında değil. Gelecek günlerde ve aylarda ne gibi gelişmeler olacak SEO dünyası ve bizler merakla bekleyeceğiz.

Yeni Google Adwords Güncelleme Uygulaması Nedir?

Aşağıda yer alan görselde, “nakliyat” anahtar kelimesinin arama sonuçlarının bir önizlemesini görüyorsunuz;

nakliyat_sonuclari

Hayal bile edemezdik, ama maalesef gördüğünüz gibi gerçek oldu. Google ateşle oynuyor! Burada söylenecek bir söz yok çünkü görüldüğü üzere organik sonuçlardan eser yok.

Aşağıda yer alan görselde, “forex” anahtar kelimesinin arama sonuçlarının bir önizlemesini görüyorsunuz;

forex_sonuclari

Ne var ki burada? Bir sonuç daha eklenmiş, işte 1. sıradaki site gözüküyor. Niye bu kadar büyütülüyor da diyebilirsiniz. Oradaki bir sonuç çok şeyi değiştirir çünkü küçücük bir alan kaplamıyor. Çok büyük bir alanı kaplıyor. SEO dünyası da son değişikliklerden oldukça rahatsız olduklarını her seferinde belirtiyor.

Google Yeni Güncellemeyi Aktif Etti, Ortalık Fena Karıştı! Gibi Benzer Yazılar

Yorum Yapabilirsiniz: “Google Yeni Güncellemeyi Aktif Etti, Ortalık Fena Karıştı!”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir