İl ve Konum Bazlı SEO İçin Meta Lokasyon Etiketleri

Konum ve il bazlı Google güncellemelerinin etkisini hissettirdiği bu günlerde, SEO optimizasyonu ile ilgilenen kişi ve kurumlar çözüm yolları bulmakta zorlanıyorlar. Rankbrain güncellemesiyle birlikte il ve konum bazlı sonuçlara ciddi derece önem veren Google’da webmaster araçlarında olduğu gibi coğrafi hedef belirleyerek belirli bir yeri hedeflemek gerçekten mümkün mü? Sadece web sitenizin backend (arka) tarafında ufak bir değişiklik yapmak gerekiyor.


İşte o meşhur meta kodları:

<meta name=”geo.region” content=”TR-34″ />

<meta name=”geo.placename” content=”Sahrayicedit” />

<meta name=”geo.position” content=”40.977539;29.078728″ />

<meta name=”ICBM” content=”40.977539, 29.078728″ />

Yukarıdaki meta etiketlerini kendinize uygun olarak düzenleyip sitenizin header bölümüne <head> kodundan sonra eklemeniz yeterlidir. Lokasyon bazlı meta optimizasyonunu gerçekleştirmek için http://www.geo-tag.de/ sitesinin yardımcı aracını kullanabilirsiniz. Ekleme işlemini gerçekleştirdikten sonra başta Google olmak üzere lokasyon bazlı sonuçlar gösteren diğer arama motorları tarafından da bu kodlar algılanarak web sitenizin İstanbul’u hedeflemişseniz İstanbul’da, Ankara’yı hedeflemişseniz Ankara lokasyonlarında arama sonuçlarında önplana çıkmasını sağlar.

Sitenizin backend (kaynak kodu) içerisine meta lokasyon etiketlerini eklediğinizdeki şu şekilde bir görüntü oluşur:

metageo

Türkiye genelini hedefliyorsanız bu işlemi yapmayın.

Meta etiketleri manipüle edilebilir mi?

Hemen herkesin aklına ilk şeytanlık gelmesi gayet normal, eğer bu iş bu kadar kolaysa ben İstanbul’da olduğum halde kendimi İzmir’de gibi gösterip izmir sonuçlarında üst sıralarda olmayı istersem iş içinden çıkılmaz bir hal alır ve kaos olur. Ancak arama motorlarının bunu anlamayacak kadar akılsız olduğunu sanmayın, sizin iletişim sayfanızı bile algılayabilecek kadar akıllıdırlar. Eğer siz web siteniz içerisinde İzmir ve izmir ile ilgili hiçbir içeriğe yer vermemişseniz ama meta geo kodunda İzmir’i hedeflediyseniz hedefinize ulaşmanız mümkün olmayacaktır. Meta etiketleri ve aynı şekilde Schema gibi semantik kodlar arama motorlarına yol göstermek ve kullanıcılara daha kolay ulaşmak, yönlendirmek için tasarlanmıştır. Doğallık maddesini her daim uygulayın, kazanan daima siz olacaksınız.

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: