marka

İş dünyasında var olagelen hemen hemen herkes Federal Express’in adını duymuştur. Firmanın aşina olduğumuz paketleri, renkleri ve görsel ifadeleri size doğrudan kim olduklarını ve ne yaptıklarını ifade eder.  Bunun nedeni FedEx’in güçlü bir marka kimliğine sahip olmasıdır. Markanın tanıtımı ticari web sitelerinin başarı kazanmasında önemli konulardandır.


New York Üniversitesi pazarlama profesörü Henry Assael bir markayı bir ürün adından veya ilişkili sözlerden daha fazla bir şey olarak tanımlıyor. Bir markanın ortaya çıkabilmesi için bir isim veya resmin bir grubu ürün faydasıyla görsel bir paketle garanti ve iyi teknik destek gibi iyi destek servisleri grubuyla ilişkilendirilmiş olması gerekir.

Assael’in marka tanımının bir işe uygulanması aşağıdaki kontrol listesini ortaya çıkarıyor

  • Güçlü tanımlanabilir firma adı  / sloganı
  • Görsel açıdan anlamlı açıklayıcı bir logo
  • Firmanın olumlu özellikleri
  • Pozitif imaj
  • Yüksek kaliteli destek hizmetleriyle ün yapmak

Markanızın gücünü belirlemek için bu kontrol listesini kendi işinize uygulayın. Şirketinizin adı akla pozitif bir imaj getiriyor mu? Bir slogan kullanıyorsanız bu slogan hangi işle uğraştığınızı ve bu işte neden iyi olduğunuzu ifade ediyor mu? Logonuz markanızın sahip olmasını istediğiniz anlamı ne kadar aktarıyor? Firmanızın iyi yönlerinin tümünün mesajını aktarmakta başarılı olduğunuz mu? Tüm bu işlerde kurumsal internet siteniz faydalı olabilir.

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: