RankBrain Sistemiyle Gelen Lokasyon ve SEO Sorunsalı

RankBrain hayatımıza girdi gireli arama motoru kullanıcıları ve SEO dünyası yeni sisteme henüz alışamadı. Bir kesim Google 2006 yılına yeniden geri dönmüş derken, diğer bir kesimde Google’ın 2014 yılından çok daha ileri gittiğini öngörüyor. Yeni gelen sistemle birlikte lokasyon bazlı seo sorunları da sıkça yaşanmaya başladı. SEO uzmanları, web yöneticileri, web sitesi sahipleri ve SEO ajansları bu durumdan muzdarip durumda olduklarını belirtiyorlar. SEO ajansları ve SEO uzmanları, lokasyon bazlı değişimlerin dışında aynı il içerisinde konumsal değişimler meydana geldiğinde müşterilerine karşı zor durumda kaldıklarını söylüyorlar. İstanbul’dan Ümraniye bölgesinde arama yapan bir kullanıcı arama sonuçlarında sözkonusu web sitesini 3. sırada görürken, İstanbul Kağıthane bölgesinden arama yapan bir kullanıcı ise sözkonusu web sitesini 14. sırada (2. sayfada) görüyor. İl bazlı konumsal değişimler meydana geliyor ve hal böyle olunca İstanbul Ümraniye bölgesinden dönüşüm alan bir web sitesi, İstanbul Kağıthane bölgesinde geride bulunduğundan dönüşüm alamıyor ve mağdur oluyor.


Aynı illerde konumsal lokasyon bazlı değişimlerden en çok etkilenen sektörlerin listesi

  1. Nakliye/Taşımacılık
  2. Mobilya
  3. Emlak
  4. Rent a car (Araba kiralama) / Otomotiv
  5. Turizm
  6. E-Çiçek
  7. Bilgisayar/Teknoloji
  8. Web Tasarım
  9. Alışveriş/Mağazalar
  10. Yemek
  11. Medya
  12. Diğer alt hizmet sektörleri (Kombi servisi, klima servisi, beyaz eşya servisi, oto yedek parça, oto tamiri gibi.)

Lokal SEO nereye gidiyor?

Sektörlerde bölgesel değişimlerin olmasının gayet normal olduğu belirtiliyor fakat aynı il içerisinde değişimler olmasını kimse normal olarak değerlendirilmiyor. Sebebine gelince, aynı il içerisinde konumsal sonuçlar konumsal kalitede değil. Örneğin, Kağıthane bölgesinde değişen sonuçların sıralamalarında Kağıthane firmalarından eser yok ama sonuçlar tuhaf bir şekilde farklı gösteriliyor. Global kelimelerde yine eskisi gibi çok aşırı bir değişim olmadığını biliyoruz. Global kelimelerin sonuçları genel olarak aynı listeleniyor.

Aynı ilde meydana gelen konumsal değişimlerin faktörleri ve nedenleri biliniyor mu?

Burada dört ayrım yapmamız gerekirse;

1.

  • Kullanıcının internet sağlayıcısı
  • Kullanıcının bulunduğu konum
  • Arama motorunun konum algılaması
  • Sıralamada yer alan sitelerin barındığı sağlayıcıların konumu

2.

  • Tıklamalar
  • Aramaların en çok yapıldığı bölgeler
  • Bölgesel ve konum bazlı yapılan arama sorguları

3.

  • Alan adında bölgesel konumu geçirmek
  • Başlıkta (Title) bölgesel ve konumsal konumu belirtmek
  • Açıklama’da (Desc.) bölgesel ve konumsal konumu kullanmak
  • İletişim sayfasına ve Footer bölgesine bölgesel ve konumsal konumu eklemek
  • Lokasyon optimizasyonu için schema kodlarından faydalanmak:

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/Attorney”>
<span itemprop=”name”>ABC Attorneys</span>
<div itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<span itemprop=”streetAddress”>123 Main Street</span>
<span itemprop=”addressLocality”>Malibu</span>
<span itemprop=”addressRegion”>CA</span>
<span itemprop=”postalCode”>90263</span>
</div>
Phone: <span itemprop=”telephone”>555-423-2352</span>
<a href=”http://googlemapsurl.com” itemprop=”maps”>URL of Map</a>
</div> 

Kodlar uygun şekilde düzenlenip sitenin backend bölümüne eklendiğinde bölgesel ve konum bazlı aramalardan alınan verim artırılabilir.

  • Anasayfa’da ve sayfalarda bölgesel ve konumsal resimler kullanmak ve alt etiketi, title etiketinde bölgeyle birlikte konum bilgilerini yazmak
  • Sayfa içi bölgesel ve konumsal iç linklemeler gerçekleştirmek
  • İçeriklerde bölgesel ve konumsal belirtmeler yapmak ve içerik etiketlerini kullanarak desteklemek (h1,h2,h3,strong,bold,em,i,u gibi.)
  • Bölgeler için ayrı sayfalar oluşturmak / Gelecekte tam anlamıyla “Bölgesel ve konum bazlı sayfa optimizasyonu” kavramı ortaya çıkabilir. İngilizcesi “Location Based Page Optimization” (LBO)’dir.
  • LBO için örnek URL nasıl olmalıdır?

site.com/bolgelerimiz – site.com/hizmet-bolgeleri – site.com/hizmet-alanlari – site.com/il-bolgeleri – site.com/hizmet-illeri – site.com/bolgeler gibi yapılabilir.

  • LBO’da hiyerarşi şöyledir:

LBO Anasayfası >

LBO Bölgesel Sayfalar >

< LBO Konumsal Sayfalar >

LBO Bölgesel Bilgiler >

< LBO Konumsal Bilgiler

“Nasıl ki SEO uyumlu web sitesi oluşturma kavramı doğduysa, gelecekte böyle devam ettiği taktirde LBO kavramı da önem kazanarak olmazsa olmaz haline gelmesi muhtemel bir sonuçtur.”

4.

  • Bölgesel ve konumsal alınan dış linkler
  • Bölgesel ve konumsal kazanılan dış linkler
  • Bölgesel ve konumsal alınan “referanslı” dış linkler
  • Bölgesel ve konumsal kazanılan “referanslı” dış linkler
  • Bölgesel ve konumsal alınan dış ziyaretler
  • Bölgesel ve konumsal kazanılan dış ziyaretler
  • Bölgesel ve konumsal alınan “referanslı” dış ziyaretler
  • Bölgesel ve konumsal kazanılan “referanslı” dış ziyaretler
  • Bölgesel ve konumsal dış sosyal kitle:

Sosyal medya aktiviteleri oluşturmak

  • Sosyal medya kullanıcılarını bulmak / hedeflemek
  • Sosyal medya kitlesine duyurum ve kitle kazanmak
  • Gönderi, sosyal medya profili ve site tıklaması almak

Paravan blog ve Linkwheel stratejisini lokasyon bazlı optimizasyon için kullanarak sosyal medya’dan dönüşüm hedefli linklemeler yaparak işlemi gerçekleştirmek.

  • Bölgesel ve konumsal dış sitelerdeki kitle:

Dış linklemeler yaparken örneğin bir forum sitesinde lokasyon optimizasyonu için link inşası işlemleri yapılacaksa;

İçerikte,

  • Bölgesel ve konumsal bilgilere yer verilmeli.
  • Tanıtıcı olmalı.
  • Belirtici olmalı.
  • Anlatıcı olmalı.
  • Bölgesel ve konumsal görseller kullanılmalı.
  • Bölgesel ve konumsal anchor text’ler geçirilmeli.
  • Bölgesel ve konumsal sitelere aynı sektör ağırlıklı linkler verilmeli.
  • Toplam verilen link sayısı 3’ü geçmemelidir, maksimum 5 adet olmalıdır.

Yapılan linklerin url adresleri, diğer konumsal ve bölgesel sitelere gönderilmesi sağlanarak çalışmanın geniş çapa yayılmasını, bunun sonucundaysa etki düzeyinin artmasını sağlayabiliriz.

Arama motorları ve sitenin isminin duyulmasının sıralamasının yükselmesinin haricinde mutlaka dönüşümler hedeflenmeli, bu dönüşümlerde dış linklerinizin url adresine olan talep ve site içerisine gelişlerin uzun süreli, istikrarlı kalışların oranıdır.

Etki düzeyini daha da artırmak için yapılması gerekenler

  1. Bölgesel ve konumsal kullanıcıların çoğunlukta olduğu ve tercih ettiği yerlerde uygulamalar yapılabilir.
  2. Bölgesel ve konumsal içeriğe sahip olan web sitelerinin içeriklerinin altına yorum ile birlikte link bırakmak.
  3. Bölgesel ve konumsal tanıtım yazıları satın almak.
  4. Bölgesel ve konumsal sağlayıcılarda barınan web sitelerinde işlemler uygulanabilir.
  5. Arama motorlarından, sosyal medyadan ve diğer sitelerden bölgesel ve konumsal tıklamalarla birlikte yüksek dönüşüm alan web siteleri tercih edilebilir.
  6. Bölgesel ve konumsal dış sitelerdeki sosyal kitle
  7. Bölgesel ve konumsal iç kitle:

Analytics ve site/sayfa analiz araçlarını kullanarak dönüşüm alan, almayan sayfalar tespit edilmelidir. Bölgesel ve konumsal sayfa geçişleri az sayıda olmamalıdır. Hemen çıkma oranı %40’ın altında olmalıdır.

  • Bölgesel ve konumsal iç sosyal kitle

  1. Anlık etkileşim başlatmak
  2. Anlık etkileşime geçmek
  3. Etkileşime cevap vermek
  4. Lokasyon bazlı sosyal sayfalar oluşturmak
  5. Lokasyon bazlı soru – cevap sayfaları yayınlamak
  6. Lokasyon bazlı kullanıcıların hikayesini anlatabileceği alt bloglar tasarlamak

Bölgesel ve konumsal değişimlere çözüm yolu aramak

  • VPN kullanmak
  • VOIP kullanmak
  • Tarayıcı eklentileri kullanmak
  • Sahte konum bilgileri göndermek

 

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: