SEO İşlemlerini Tanımlayan Infografik - SEO Budur


SEO Nedir?

Çoğu yazımızda SEO nedir? konusunun tanımını çok kez yapmıştık. Bu yazımızda ingilizce bir infografik ile tanışacaksınız. Aşağıdaki infografik üzerinden gideceğiz. İnfografikte gördüğünüz tüm işlemlerin başlıklarını ve açıklamalarını buraya yazacağız. Dilerseniz siz bu infografiği aşağıda yazdıklarımız yardımıyla Türkçe’ye çevirerek katkıda bulunabilirsiniz!


SEO on (iç) kısım ve off (dış) kısım olmak üzere ikiye ayrılır:

OFF-PAGE / OFF-SITE – (dış kısım)

Backlink: Edu Siteleri Kaynakları:

Google backlinki var ettikçe önemi bitmeyecek bir faktördür. Üniversite sitelerinden web sitenize gelen organik linkler büyük bir önem taşımaktadır.

Anahtar Kelime Araştırması: Kademeli, devamlı artan ve gelişen:

Anahtar kelime araştırması ile web sitenizi arama motoru kullanan kullanıcılara ulaştırır ve hedef kitlenizi daha fazla artırırsınız. Devamlı artan ve gelişen bir anahtar kelime araştırması stratejisini uygulayın.

Rakip SEO Analizleri:

Rakiplerin gelişimini, içeriklerini, backlinklerini, güncelliğini ve site içi iyileştirmelerini takip etmek önemli bir konudur.

Kırık Link İnşası Kampanyaları:

404 sayfası olan bir sayfaya dışarıdan bağlantıların gelmesi arama motoru gözünde web sitenizi önemli kılabilir. Doğallık için önemli bir unsur olabilir.

Backlink: Yüksek Kalitede Blog Yorumları:

Arama motorlarının önem verdiği web sitelerinin alt sayfalarından yorum bağlantılar edinmiş olursunuz. Bu bağlantılar nofollow özelliklidir. Pagerank değerinize herhangi bir katkıda bulunmaz fakat arama sonuçlarındaki görünürlüğünüz artabilir.

Mobil Arama Optimizasyonu:

Mobil kullanıcıların internet kullanım istatistikleri her geçen gün arttıkça mobil optimizasyonunda önemi artıyor. Web sitenizin mutlaka bir responsive (cep telefonuyla uyumlu tasarım) tabanı olmalı. Web sitenize mobil bir cihazdan girildiğinde temanız buna uygun olarak kendini ayarlayıp kullanıcıya en iyi mobil web sitesi deneyimini sunmalıdır. Aksi taktirde web sitenize gelen mobil kullanıcılar web sitenizi düzensiz gördüklerinden dolayı bu kullanıcıları kaybetmiş olursunuz. (Bu faktörde arama motoru ciddi bir şekilde olumlu/olumsuz etkiler)

Derin, Aşırı Bağlantılar:

Web sitenize aşırı dış optimizasyon yapmanız tavsiye edilmez. En uygun şekilde bağlantı alımları yapılmalıdır. Aksi taktirde sandbox, filtre, manuel işlem gibi olumsuzluğu yüksek olan durumlarla karşılaşmak olasıdır.

Backlink: Pagerank Değeri Yüksek Blog Yorumları:

Pagerank değeri yüksek blog yorumları almanız Pagerank değerinizi artırmaz fakat arama motorları bu sayfalara değer verdiği için arama motorlarındaki sonuçlarda görünürlüğünüz olumlu/olumsuz etkilenebilir.

Sosyal (Topsy, Sosyal Konuşma/Konuşulma, Sosyal Profiller, Sosyal İmleme, Beğenme ve Paylaşma Kampanyaları):

Yıllar geçtikçe Sosyal SEO uygulamalarının önemi artmaktadır. Topsy web sitesi sosyal analiz yapmanıza olanak tanır. Bunun yanı sıra sosyal medyada konuşma ve konuşulma oranınız orantılı şekilde artmalıdır. Sosyal profillerden web sitenize bağlantılar sağlanmalıdır, sosyal imlemeler ile web siteniz tanıtılmalıdır. Kullanıcıları web sitenizin linkini beğenmeleri ve paylaşmaları için küçük kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Backlink: Mini Siteler (Web 2.0)

Anlaşılması zor bağlantılamalarla micro bloglar yardımıyla arama sonuçlarında yükselebilirsiniz, stratejiler ve tekniklerle başarıyı artırabilirsiniz. Kaliteli, özgün ve eşsiz içeriği sosyal medya uygulamalarıyla desteklemeyi sakın unutmayın!

Backlink: Haber Bültenleri (PRWeb, Sbwire.com, PRbuzz.com, Emailwire.com):

Haber bülteni web sitelerinden aldığınız linkler değerlidir fakat bir diğer taraftanda değerli olduğu içinde spam yuvasıdır. Bu aşamada çok dikkatli olmalısınız. Bu işlemler web sitenizi olumlu/olumsuz yönde etkiler. Bu türdeki web sitelerinin PR değerleride yüksektir yinede spam oranı captcha koruması olduğu halde aşırı olabilmektedir.

Döküman Paylaşım Siteleri (Scribd.com):

Döküman paylaşım web sitelerinde özgün bir döküman paylaşıp linkinizi yayınladığınızda arama motoru pozisyonları ve otoriterlik açısından önemli geri dönüşleri görürsünüz.

Konuk Yazarlık (Değeri Yüksek Bir Endüstri):

Örneğin: seoengine.gen.tr web sitesinde konuk yazar olarak hem bu web sitesine katkıda bulunabilir hemde linkinizi yazı içerisine koyarak arama motorları açısından pozisyonlarınızı/otoriterliğinizi/bilinirliğinizi yükseltirsiniz.

Backlink: Dizinler (Yerel Dizinler, Endüstri Dizinleri, Yüksek PR Değerli Dizinler):

Dizinler web siteleri için küçük arama motorlarıdır. Ziyaretçi oranı fazla ve ziyaretçi oranı az olan dizinler vardır. Bu tür web sitelerine eklendiğinizde web sitenizin arama motoru pozisyonları artış gösterir, otorite olmaya başlar. Ziyaretçisi yüksekse bilinirliğiniz artar ve marka değeriniz yükselir.

Örneğin: dmoz.org dizininin ziyaretçi sayısı yüksektir. Buradan link veya linkler geldiğinde web siteniz açısından faydalı olacaktır.

Backlink: Yüksek Kalitedeki Makale Paylaşım Dizinleri:

Yüksek kalitede olan makale paylaşım dizinleri sitelerinden gelen linkler pagerank değerinizi olumlu yönde etkiler, arama motorlarındaki pozisyonlarınız yükseliş gösterir, otorite olur ve markalaşmaya başlarsınız.

Backlink: Paravan Siteler (Web 2.0) – Wikia, Wetpaint, Wikidot, Squidoo:

Paravan siteler oluşturup bu sitelerin birbirine bir kaç link vermesini sağlayarak etkili bir seo planı oluşturabilirsiniz. Bu web sitelerine özgün içerikler girip, kaliteli linklerle beslemelisiniz. Veya: Paylaşılabilir kaliteli bir içerik oluşturup insanların paylaşmasını beklemelisiniz.

Backlink: Silinen Bağlantıları Canlı Bağlantılara Dönüştürmek:

Silinen linklerinizi canlı linklere dönüştürmek arama motoru görünürlüğünüzü olumlu yönde etkiler. Bunun haricinde yeni canlı linkler kazanmanızda önemlidir.

Slideshare Promosyonu:

Slideshare’de bir sunum yapıp, kullanıcıları sayfanıza çekip sunumunuzu izlemesini sağlayıp en son sayfasına veya açıklamasınada web sitenizin linkini koyup tıklanmasına teşfik edin.

Backlink: Bağlantı Ticareti / Bağlantı Satın Almak:

Forumlardan veya blog sitelerinden çeşitli bağlantı ticaretleri yapmak, web sitenizin arama motoru görünürlüklerini daha fazla artırmak için bağlantılar satın alıp arama motorunu manipüle etme işlemlerine denir.

İçerik Pazarlaması (Content Marketing):

Kaliteli bir içerik hazırlayıp ve bunu pazarlayıp hem para hemde link kazanmak işlemlerine denir. Son yılların trendidir.

Link Pazarlaması / Link Kampanyaları (Link Bait):

Örneğin: Çekilişle 3 kişiye 3 iPhone 4! Hemen web sitemize gir, konulara en çok yorumu sen yap ve iPhone’u kazan! veya Konularımızı en çok sosyal platformlarda en paylaş, iPhone 4s’in sahibi ol! gibi işlemler. Hayal gücünüzle geliştirebilirsiniz.


ON-PAGE / ON-SITE – (iç kısım)

Site Mimarisi (Yorumlar, Ayarlar):

Web sitenizdeki yorumların oranı, SEO ayarlarınızın yapılması uygulamalarıdır.

Sayfa Başlığı / Meta Tag Ayarları:

Sayfa başlıklarınız, meta tag ayarlarınızın doğru yapılmış olmasının önemi yüksektir. Sayfa başlıklarınızın ve açıklamalarınızın arama motorları tarafındanda görülebildiği unutulmamalıdır.

Site Haritası Güncelleme (Html, XML, RSS):

Site haritanızı belirli periyodlarda güncellemeniz arama motoruna yol gösterme ve sitenizin daha hızlı indekslenmesi için önem taşımaktadır.

İç Linklemeler:

Sitenizdeki sayfaların düzgün linklenmiş olması önemlidir.

İdeal linkleme yöntemi şöyledir:

Televizyonlar > LED TV – Smart TV > LG Smart TV – Vestel Smart TV

Kopya İçerik İnceleme:

Web sitenizde herhangi bir kopya içeriğin bulunup bulunmadığını incelemeniz önemlidir. Otomatik olarak yazılmış kopya içerikler arama motoru görünürlüğünüzü olumsuz yönde etkiler.

Google Webmaster Tools İnceleme:

Google Webmaster araçlarında web sitenizin genel durumu, hataları, gelişmeleri, gelen bağlantıları, site haritasında herhangi bir hata olup olmadığı, bir ceza durumu, web siteniz arama motoru için görülebilir mi? gibi faktörler kontrol edilmelidir.

H1, H2 Başlık Ayarları:

Arama motorları h1, h2 gibi başlık etiketlerine çok önem verir. İçeriğinizin meyvesi h1,h2 etiketleridir. Bu kodlar web sitenizde bulunduğunda arama motoru içeriğinizin önemli olduğunu düşünüp üst sıralarda listeleyebilir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Ayarları:

Web sitenizin anahtar kelime yoğunluğunu içerik uzunluğunuzla doğru orantıda ayarlamanız gerekmektedir. Aksi halde istediğiniz konumu elde edemez, düşüş yaşayabilirsiniz.

Alt Resim Etiketi Ayarları:

Arama motorlarının görsel aramalarda web sitenize ait resimleri doğru listeleyebilmesi açısından alt etiketler önemlidir. Bunun yanı sıra kullanıcı içinde büyük önem taşımaktadır. Resimler açılmadığında alt etikete yazdığınız yazı görüntülenir. SEO açısından önem taşımaktadır.

Dönüşüm Optimizasyonu:

Web sitenizdeki ziyaretçileri memnun etmenize, kazancınızı artırmanıza, ziyaretçileri daha fazla memnun etme gibi işlemlerin tümüne denir.

Analytics Çözümleme / İnceleme:

Web sitenize giren kullanıcılar nereden geliyor? Ne arıyor? Ne yapmak istiyor? Nereye gitmek istiyor? Neden çıkıyor? Neden hemen çıkıyor? Neden yazılarınızı okumuyor? Neden sitenizde etkileşimde bulunmuyor? gibi işlemlerin tümünün incelenmesini ve çözümlenmesini kapsar.

Site Gecikme İnceleme / Çözümleme:

SEO konusunda web sitenizin barındığı hosting’in ping (gecikme) süresinin önem derecesi yüksektir. Ping süresi ne kadar az olursa kullanıcılar o kadar rahat web sitenize erişir.

Site Uptime Süresi İnceleme / Çözümleme:

Uptime süresinin iyi olması arama motorları açısından önemli bir unsurdur.

seobudur

Burada yer alan işlemler 2012 yılına ait olup, uygulayıp uygulamamak tamamen sizin insiyatifinizde ve sorumluluğunuzdadır.

SEO İşlemlerini Tanımlayan Infografik - SEO Budur İle İlgili Etiketler