Suistimaller ile Kullanıcıyı Kaybetmiyor muyuz?

Günümüz web dünyasının en ciddi sorunu, ardı ardına aynı kelimeleri yazmak veya farklı kelimeleri aşırı bir şekilde doldurma işlemlerini yapmaktır. SEO açısından artıları ve eksileri olan bu uygulamalar, güven kazanmış, otorite bir web sitesine sahipseniz fayda getirir. Örn: “haber” siteleri bu işlemleri sıklıkla yapmaktadır. Bir amacı var o amaç ise webin daha fazla kitlesine ulaşmaktır. Bu nasıl olabilir? Bu haber sitelerinin spam içerikleri olduğundan dolayı insanlar aradığı kelimeyi o haberin kelimesinden biraz uzak bile yazsa arama motorları içerikte o kelime geçtiği için web sitesininde otorite ve güven kazanmış olduğunu varsaydığımızda başlıklarında o kelime geçmese bile arama motorları açıklamada o kelimeyi bulur ve bu siteler ilk sıralarda kullanıcıya ulaşırlar.


Haber sitelerinin veya bu işlemleri uygulayan diğer web sitelerinin amacı nedir? Daha fazla insana ulaşmak mı? Yoksa arama motorlarını kandırmak mı?

Bu da çok spesifik bir soru niteliği taşıyor, haber sitelerine sorarsanız bu işlemleri daha fazla insana (kitleye) ulaşmak için yapıyoruz derler. Arama motorlarını kandırmak gibi bir düşüncemiz yok, biz sadece haberlerimizi daha fazla insanın okuması için bu işlemi yapıyoruz cevabını verirler. Aslında bir taşla iki kuşu vururlar (Hem insanları, hem arama motorlarını.)

Haber içeriklerini okuyan kullanıcılar, spam içeriklerden rahatsız değil mi?

Bu konuda mutlaka change.org’ta bir imza etkinliği yapılmalı, bu yazıdan sonra kimse etkinliği yapmazsa seoengine web deneyimi araştırması için change.org sitesinde konuyu ele alan bir imza kampanyası başlatacaktır. Toplanan imza sayısına göre rahatsız olma/olmama oranınıda belirlemiş oluruz.

Haber sitelerinin suistimal yapması, itibarını etkilemiyor mu?

Etkilememesi gibi bir durum söz konusu değil, mutlaka ki etkiliyor ama paradan bahsettiğimizde milyonları kazanan haber siteleri için itibarın çokta fazla bir önemi açıkçası yok.

Google News kayıtlı haber siteleri spam uygulamalarında bir adım öne geçiyor, yani Google suistimallere göz yumuyor ve spam uygulamalarını güçlendiriyor!

Bir o kadarda ilginçtir ki, Google news kayıtlı web siteleri spam yaptığı halde ceza almamasının yanı sıra daha üst sıralarda listelenip rekabeti artırıyor. Diğer kötü ve tuhaf olan kısmı ise spam yapmadan tabiri caizse PH değeri en yüksek olan suyu (içeriği) insanlara vermek isteyen diğer yeni veya orta seviyede haber siteleri Google news veritabanına kayıtlı olan büyük, orta spam yapan haber sitelerini ne yazık ki geride bırakamıyor. Hani içerik kraldı yoksa değil miydi?

Haber sitelerinin bu davranışını Google ve diğer arama motorları gelecekte değiştireceği ve güncelleyeceği algoritmalar ile cezalandırmayacak mı?

Çok düşük bir olasılık dememiz doğru olur, arama motorlarının güvenini kazanmış, yıllanmış, otorite olmuş, insanların girip çıkmadığı, özgün içeriklere sahip bu güçlü ve rekabeti artıran siteleri arama motorlarının cezalandıracağını söyleyemeyiz. Arama motorları insan gibi düşünüp, insan gibi çalışsaydı bu durumda bunu söyleyemezdik. Bilindiği üzere arama motorları güçlü algoritmalara sahip sürekli geliştirilmekte olan bilgisayar yazılımından oluşuyor.

Yeni sitelerin içeriklerinde haber siteleri gibi spam yapmasının sonucu ne olur?

Başta Google olmak üzere, arama motorlarında web sitenizin görünürlüğü düşüş gösterir hatta arama motorlarından cezalar bile alabilirsiniz. Ayrıca sitenize giren insanları kaybedersiniz.

“Senin daha yaşın başın kaç ki, suistimal işlemleri yapıyorsun?” düşüncesiyle arama motorları sizi karşılar. Kesinlikle bu yanlışa düşmeyin, hem arama motorlarını hem web sitenize giren insanları kaybedersiniz.

Daha iyi bir web deneyimi için düşüncesizce yapılan suistimallere hayır!

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: