* Arama Motorlarının Referans Bağlantı Algoritması: Tolerans

SEO tartışmalarının ilkini bugün seoengine gerçekleştiriyor! Herkesin merak ettiği bir konuda etkili bilgiler verip, farklı bir tartışma başlatmayı hedefliyoruz. Bugün bu konuyu seo engine üzerinde tartışıyor olacağız. Canlı tartışmamızı takip edin, gelişmelerden geri kalmayın.

Kısa bir bilgi: Linkler ve içerikler internetin %99’unu oluşturur. Linkler olmadan internet olmaz. İçerik olmadan internet hiç olmaz. Sayfaya girip sadece bakarız. İnternetin hiç bir anlamı kalmaz. Linkler hepimizin bildiği gibi bir siteden veya bir sayfadan diğer sayfaya veya siteye geçmemize yardımcı olur. Arama motorlarıda dışarıdaki linkleri ve içerideki linkleri sıklıkla kontrol edip tarar. Linkler ve içerikler arama motoru optimizasyonunda son derece önemlidir ve dikkatle yapılması gerekir. Bizde bugün siz seoengine takipçilerine ilginizi çekeceğine inandığımız bu konuyu paylaşıp tartışmaya açacağız.

Akılda kalmasın: Google arama motoru, dünya’nın en gelişmiş ve en iyi arama motorunun olmasının yanı sıra algoritmaları en katı arama motorlarından birisidir. Web sitenize yoğun yapılan Anti SEO işlemleri diğer arama motorlarında çok fazla zarara neden olmamaktadır. Sadece Google’da anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmenizi engelleyecektir.

Şüphesiz ki, arama motorlarını çözebilmek veya anlayabilmek için büyük niteliklere sahip olmanıza gerek yok. Onun gibi düşünebilmek yeterlidir.


Referans Bağlantı Algoritmasında Tolerans Kavramı

Tolerans şudur: Arama motorları bir sitenin fazlasıyla kaliteli bir içerik bile yayınlamış olsa dışarıda çok zor paylaşılabileceğinin farkında. Arama motorları ve başlıca Google, sizin web sitenize bir anda 14831 link gelmesini istemiyor. Sizi üst sırada listeleyebilmek için toplam o kadar link gelmesinide istemiyor.  “Az gelsin ama öz gelsin” şeklinde düşünüyor. Ben zaten bu web sitelerini arama sonuçlarında yukarı taşır, daha üst sıralarda listeletip kullanıcıya ulaştırırım diyor. Kısacası Google link algoritmasında SEO’ya tolerans gösteriyor. Sıralamaya etki etmesi için binlerce, milyonlarca, milyarlarca link almanıza gerek yok. Bu kesinlikle anlamsız olur. Alakalı, kaliteli ve değerli sayfalardan gelen doğal linklerinizin olması yeterlidir. Sitenize Google’ın istediği gibi biraz link gelsin yine sıralamalarınızda olumlu etkiler yaşarsınız. Bir site diğer internet sitelerinde neden zor paylaşılıyor? Gelin bu faktörlere bir göz atalım:

  • Link siliciler: İnsanlar web sitelerinden çıkan linklerin nofollow etiketinde bile olsa zararlı olacağına inanır. Siz o insanın web sitesinde yararlı bir bilgi paylaşıp altına veya herhangi bir yerine link versenizde ya konuyu ya da linkinizi siler. Google’ın ve diğer arama motorlarının sıralamasını, puanını düşüreceği düşünür. Hatta ve hatta web site içinden dışa çıkan linklerin Google’dan ceza almaya neden olabileceğini savunur.
  • Konuyu tamamen kendi web sitesine kopyalayıp en altına link (bağlantı) belirtmemek: Web sitenizde yayınladığınız bir içeriği komple kopyalayıp kendi web sitesine yapıştırıp yayınlayan insanların yaptığı bir uygulamadır.
  • Konuyu tamamen kendi web sitesine kopyalayıp en altına link belirtip <a href=”> haline getirmemek: Bu da sıkça yapılan bir uygulamadır. Bazı insanlar uygulamayı seo tekniği olarak lanse ederler. Buradaki amaç en alta link veriyorum ama bağlantı vermiyorum çünkü sana link vermek istemiyorum demektir. Kısaca bir göz boyama yöntemi diyebiliriz.

Tolerans Teorisi Spamcılar İçin Ne Anlama Geliyor?

Bu fikirlerden yola çıktığımızda spamcıların otomatik programlar ile yaptığı 90 K blog linkler veya başka tür spam linkler hiç bir anlama gelmiyor. Bir kere bu linkler doğal değil ve en önemlisi değersiz sayfalardan geliyor. Değersiz sayfaların haricinde çok aşırı bir şekilde geliyor. Ayrıca nofollow ağırlıklı geliyor. Google bunu fark ederek sitenizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü düşürüyor. Sonucunda bu geçici bir kazanç sistemi oluyor.

Aslında spamcılar daha yavaş link alıp, daha doğal olmaya yanaşsa web sitelerinden aldıkları verimi yükseltebilirler. Geçici olmaz, kalıcı olurlar.

Tolerans Teorisini Baz Alarak SEO Projelerinde Başarı Sağlamak

Tolerans teorisiyle uyguladığınız seo işlemleri mutlaka başarıya ulaşacaktır. Çünkü bu algoritmayı anlamak demek, Google ve diğer arama motorlarını anlamak demektir. Spam işlemlerden uzak durmaktır. Forumlarda veya blog ortamlarından kullanıcı odaklı gerçekleştirilen çalışmalar yapmaktır. Az link geldiği için anahtar kelimelerde arama sonuçlarında yükselemeyeceğini düşünmemektir. Web sitenizi Google arama motorunun ve diğer arama motorlarının kurallarına uygun olarak diğer kullanıcılara tanıtıp ulaştırmaktır. Şu anda bu yazıyı okuyorsanız artık çok fazla spam yapmazsınız. Bu yazıyla birlikte Google’ı ve diğer arama motorlarını anlama evrelerinin başlangıcını yaptınız. SEO çok geniş düşünmek, farklı kuramlar kurmak ve yaratıcı olmaktır.

Özet olarak: Anahtar kelimelerde yükselemeyeceğim korkusuyla tonlarca link kazanma isteğinizin veya link alma istediğinizin saçma bir düşünceden ibaret olduğunu açıkladık. Arama motorları zaten buna “tolerans” gösteriyor. Dışarıda az biraz paylaşılmanız arama motorları için yeterli bir kuraldır. Siz 50 veya 100 civarı link alın ama arama motorlarının istediği gibi doğallık kurallarından şaşmayarak bunu yapın kesinlikle yükselirsiniz ayrıca otoriterleşirsiniz. Sektörünüz rekabetliyse aynı şekilde işlemlerinize devam edin, abartmayın. Sektörünüz rekabetliyse elbette 50-100 linkin çok fazla faydası olmayacaktır fakat aynı istikrarı sürdürdüğünüz sürece rekabetli düşündüğünüz hatta yükselemeyeceğini düşündüğünüz anahtar kelimelerde bile aşırı linke gerek kalmadan yükselişi sağlayacaksınız.

Analiz: Başarılı Bir Web Sitesinin Şimdiki ve Geçmişteki Link Profilini Tolerans Teorisini Baz Alarak İnceleyelim

Analizimizle konuya devam ediyoruz. Şimdi Google.com.tr üzerinde “web tasarım” anahtar kelimesinde 2. sayfada listelenen sektöründe çıkışta olan bayfikir.com’un link profilini inceleyeceğiz.

Bayfikir.com ile seoengine’ın herhangi bir bağı ve ilişkisi bulunmamaktadır. Sadece örnek olarak gösterilmiştir.

Majestic servisinde şimdiki referans link profiline göz atalım:

majesticteori

Burada yukarıdaki görselde bayfikir.com’un Majestic SEO’daki link profilini incelerken şunu görüyoruz. 34 farklı web sitesinden ve 30 farklı ip adresinden gelen 2.710 backlinkler dikkatimizi çekiyor. Ayrıca Trust Flow ve Citation Flow metriklerininde azda olsa yüksek olduğunu görüyoruz. Peki bu ne demek? 34 farklı siteden gelen 2.710 backlink (Referans bağlantı) SEO’da bu kadar etkili mi? Tolerans teorisini hatırlayın, yukarıda anlattık. Abartmamış, spam yapmamış, tonlarca link almak istememiş. Link alırsam bana faydası olmaz diye düşünmemiş. “Az almış ama öz almış.” Bayfikir.com burada 34 farklı siteden ya doğal bir link inşası uygulamış ya da insanlar kendiliğinden ona link vermişler. Bu herhangi bir içerik değil ama anasayfa onuda göz önünde bulundurmakta fayda var. Anasayfayı nadirende olsa paylaşan oluyor fakat ben bu link profilinin site sahibi veya sahipleri tarafından gerçekleştirildiğini düşünüyorum. Sonuç olarak yapılması gerekeni yapmışlar 34 farklı web sitesinden 2.710 backlinkleri var. Google’ın istediği kurallara uygun, organik bir seo çalışması yapılmış ve şu anda “bayfikir.com” sektöründe çıkış halinde olan bir web sitesi konumunda.

Gelin şimdide yine Majestic üzerinde bayfikir.com’un geçmiş link profilini ele alalım:

majesticteoriold

Buradada aynı şekilde fakat burada Trust Flow ve Citation Flow çok yüksek değilmiş, dolayısıyla şu düşünceye varıyoruz zamanla bu değerler yükselmiş. Bir anda yükselmemiş. Bu görselde 30 farklı domainden gelen 1,828 backlink var. Geçmiştede çok aşırı bir backlink işlemi gerçekleştirilmemiş. Bu analizlerde “Tolerans” teorisini ispatlar nitelikte görünüyor.

En taze backlink indeksine sahip Ahrefs.com içerisinde bir analiz gerçekleştirelim:

ahrefsteori

Göründüğü üzere ahrefs analizimizde tolerans teorisini çürütmüyor.

Teori yanlış mı? / Yanılma payı var mı?

Kesinlikle yok. Bu teori tamamen doğrudur ve yukarıdaki analizlerle teorinin doğruluğu kanıtlanmıştır.

Konu amacına ulaştığına göre artık tartışma bilgilendirmesini sona erdirebiliriz. Yorumlarınızla bu konuyu derinlemesine tartışabiliriz, katılımlarınızın devamını bekliyoruz. Sabahtan bu yana göstermiş olduğunuz yoğun ilginiz için teşekkürlerimizi sunuyoruz! Bir sonraki SEO tartışmasında görüşmek üzere, hoşçakalın!

Tartışmanın Tarihi

20.07.2014

Tartışmanın Durumu

Sona Erdi (Yorumlara Açık) / 13:37

Tartışmanın Güncellenme Tarihi

21.07.2014 / 01:39

Kelime Sayısı:

1120

Sonuca Ulaşma Durumu

Sonuca Ulaştı

Tartışma bilgilendirmesi sona ermiştir, yorumlarınız ile tartışma yapabilir ve konuya katılım sağlayabilirsiniz.

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: