Trustrank (Güvenilirlik Değeri) Spekülasyon mu yoksa gerçek mi?

Trustrank hakkında geçmişte ve günümüzde pek çok şey söylendi, Google artık Pagerank değerini güncellemeyecek. Trustrank metriği SEO için önemli dedikoduları ortalığa yayıldı. Daha sonra trustrank kendisini PA – DA (Page & Domain Authority) kavramına bıraktı. Majestic SEO metrikleriyle karıştırılmamalıdır, burada anlatılan metriğin MajesticSEO ile hiç bir ilgisi yoktur. Ancak bağlantısı vardır.


Trustrank Değeri Nedir?

Trustrank herhangi bir web sitesinin dış seo gücü durumunu bize gösterebilir, genelde bu değerler web sitesinin pagerank değeriyle aynı veya yakın oranda çıkar. Gelecek Pagerank güncellemeleri de bu oranlarla ya aynı ya da çok az farklı çıkar. Trustrank sorgulamasından gelecek PR (Pagerank) güncellemesini tahmin etmemizde mümkün olabilir.

Trustrank, Pagerank değerlerinin (spam) suistimal yani manipüle edilmesinden sonra Google’ın bir önlem planıydı. Algoritmasına trustrank’i entegre etti ve sadece Pagerank değerine bağımlı kalmadı. Böylece arama sonuçlarını daha alâkalı ve faydalı hale getirmenin adımlarını atmış oldu. Spam’cılara da en büyük darbeyi vurmuştu. Artık her bodoslama backlinkler alan siteler arama sonuçlarında yükselemiyordu. Google, trustrank ve trusrank gibi daha bir çok değişiklik ile amacına ulaştı.

Trustrank Değerleri Güvenilir mi?

Kesinlikle web sitesinin dış seo durumunu birazcık sapma da olsa gösterir. Sorgulama yapılan yere göre güvenilirliği değişir. En iyi sitelerden ve araçlardan sorgulama yapmaya çalışın. Bence Trustrank faktörü, Pagerank kriterinin alternatifidir. Oranların web sitesinin şu anki ve gelecekteki SEO değerini yansıttığına inanıyorum.

Dış SEO gücü arttıkça değerler yükselir mi?

Genel olarak yükselir, ama spam (suistimal) uygulamalar ve link tarlalarından web sitenize bağlantılar alırsanız/gelirse gelecekte sıkıntılar yaşayabilirsiniz ve o sitelerden aldığınız bağlantılar trustrank değerinizi ya hiç artırmaz ya da çok az bir artış olabilir.

Trustrank Nasıl ve Neden Düşer?

Sebepleri şunlar olabilir;

  • Uzun süre kapalı veya boş indekste bırakılmış web sitesi
  • Arama motoru örümceklerinin web sitesine erişememesi veya erişim sorunları yaşaması
  • Sürekli nükseden Hosting (Sağlayıcı) problemleri, web sitenizin sürekli erişim sorunları yaşaması veya uzun süre kapalı kalıp tekrar açılması
  • İnternet sitenize gelen bağlantılar Googlebot’larına engellenmiş olabilir
  • İnternet sitenize gelen bağlantılar artık kullanılabilir veya ulaşılabilir olmayabilir
  • İnternet sitenize gelen bağlantılar site sahipleri / kullanıcılar tarafından kaldırılmış veya bağlantısıyla birlikte sayfa artık değiştirilmiş olabilir
  • Geçmişte yapılan başarısız link inşaları
  • Etkili yapılmayan link inşası uygulamaları
  • Sitenize yeni bağlantılar gelmemesi veya alınmaması
  • Sosyal Medya’nın ve diğer mecraların unutulması
  • Geçmişte ve şu an kaliteli link inşası çalışmaları yapılmamış/yapılmıyor olması
  • Sitenize diğer sitelerden bağlantı gelen sayfaların artık mevcut olmuyor olması hatta 404 (bulunamadı) hatası veriyor olması
  • robots.txt dosyanızdan yanlışlıkla arama motorlarını (User-agent: * Disallow: /) satırıyla engellediyseniz
  • Google arama motoru tarafından herhangi bir cezai yaptırım ile karşılaştıysanız

Site İçi/Site Dışı/Google ve İnsani Etkenler

  • Yetersiz özgün içerikler
  • Kopya içerikler / Kopyala & yapıştır içerikler
  • Yetersiz güncellik
  • Kısa içerikler
  • Siteden çok sayıda link çıkışı yapılması
  • Türkçe karakter sorunları
  • Google dizinine eklenmeyi bekleyen / eklenmemiş sayfalarınız olabilir
  • Kötü amaçlı yazılım tespit edilmiş olabilir
  • Anti SEO saldırıları yapılma ihtimali
  • Çok sayıda bulunamayan sayfalar vb.

Trustrank Metrikleri:

Geçmiş Trustrank Değeri: Geçmişteki güvenilirlik değerinizi gösterir, eğer geçmişte sorgulama yaptığınızda bu değer yüksek çıktıysa ve şu an düşük görünüyorsa web sitenizde ciddi bir SEO problemi yaşamışsınız demektir.

Şimdiki Trustrank Değeri: Sitenizin şu anki güvenilirlik değerini gösterir, geçmişte sorguladığınızda bu değer yüksek çıktıysa ve şu anda eski orana yakınsa geçmişteki sorgulamayı da baz aldığımızda siteniz SEO için yavaş yavaş toparlanıyor demektir. Panik yapmayın.

Gelecek Trustrank Değeri:Sitenizin gelecekteki güvenilirlik değerini gösterir, SEO sorunları yaşadıysanız ama siteniz toparlanma evresindeyse ”Şimdiki Trustrank Değeri” ile aynı çıkacaktır.

Trustrank Tekrar Nasıl Artar / Yükseltilir?

Trustrank değeri arttırma/yükseltme’nın yollarını arıyorsanız öncelikle sorunsuz bir hosting ile sitenizin yayınını yapacaksınız. Sitenizin yukarıda belirttiğim iç seo detaylarını iyileştireceksiniz daha sonra dış kriterleri de kendi lehinize çevirecek ve kontrol edeceksiniz. Trustrank değeriniz zamanla tekrar artış göstermeye başlayacaktır.

Trustrank Değeri Kaç Olmalı?

4 ve üzeri olmasıyla aramalarda daha fazla önplanda çıkmaya başlarsınız.

PA ve DA Metrikleri Güvenilir mi?

Hem Trustrank, hem PA & DA ve diğer metriklere aşırı olmamak şartıyla güvenebilirsiniz. SEO’da çoğu konunun kesinliği yoktur. En iyiyi Google’da bilmez, sonuçta robotik bir yapıdan bahsediyoruz. Google tarafından programlanmış, Google’a bağlı ama Google’dan bağımsız bir yapıyı burada masaya yatırıyoruz. Trustrank SEO açısından önemli bir konudur, SEO yolunuzu çıkan oranınız sayesinde daha rahat çizebilirsiniz. Bilmediğiniz kavramları seoengine’daki arama fonksiyonunu kullanarak aratıp öğrenebilirsiniz.

Yorum Yapabilirsiniz

Onay yazın: